میدل ایست آی اسرائیل می خواهد روز آینده تونل های زیرزمینی حماس را با گاز اعصاب پر کند

یک منبع ارشد عربی آشنا با گروه های فلسطینی به میدل ایست آی گفت که گروه های فلسطینی از اسرائیل انتظار دارند که تحت کنترل فرماندهان نیروهای دلتای آمریکا، به عنوان بخشی از حمله غافلگیرانه به نوار غزه، با گاز اعصاب یا سلاح های شیمیایی به تونل های حماس حمله کند. پر كردن

به گفته این منبع، اسرائیل و آمریکا امیدوارند به عنصر غافلگیری برای نفوذ به تونل های حماس، نجات حدود 220 گروگان و کشتن هزاران سرباز گردان های القسام حماس دست یابند. منبع این درز اطلاعات در آمریکا است.

میدل ایست آی افزود که نمی تواند به طور مستقل اطلاعات این منبع را تایید کند.

این منبع گفت: “این طرح به عنصر غافلگیری برای پیروزی قاطع در نبرد با استفاده از گازهای ممنوعه بین المللی، به ویژه گازهای عصبی و سلاح های شیمیایی بستگی دارد. مقدار زیادی گاز اعصاب به تونل ها منتقل می شود.”

این منبع افزود که نیروهای دلتای ایالات متحده “مقدار زیادی گاز عصبی را که می تواند حرکت بدن را به مدت 6 تا 12 ساعت فلج کند” به داخل تونل های حماس زیر نظر خواهد گرفت.

بیشتر گازهای عصبی که از طریق پوست استنشاق یا جذب می‌شوند، می‌توانند با فلج کردن مرکز تنفسی سیستم عصبی مرکزی و فلج کردن ماهیچه‌های اطراف ریه‌ها، فرد را در عرض یک تا 10 دقیقه بکشند.

علائم قرار گرفتن در معرض این عامل شامل حالت تهوع و سردرد شدید، تاری دید، گرگرفتگی، اسپاسم عضلانی، ایست تنفسی و از دست دادن هوشیاری است.

این منبع افزود: در این مدت به تونل ها نفوذ می شود، گروگان ها نجات می یابند و هزاران سرباز القسام کشته می شوند.

سابرینا سینگ، سخنگوی وزارت دفاع درباره این افشاگری گفت: “این درست نیست و گزارش نادرست است.”

میدل ایست آی برای تایید این خبر با کاخ سفید تماس گرفت، اما مقامات آمریکایی از اظهار نظر خودداری کردند.

ایالات متحده در حال هماهنگی با اسرائیل قبل از حمله مورد انتظار به غزه است و لوید آستین، وزیر دفاع، تقریباً هر روز با همتای اسرائیلی خود، یوآو گالانت، برای گفتگو در مورد این عملیات تلفنی صحبت می کند.

همچنین مقامات عالی رتبه ارتش آمریکا که با جنگ شهری آشنا هستند به اسرائیل اعزام شده اند.

این منبع گفت که تأخیر اسرائیل در حمله زمینی خود با هدف دستیابی به عنصر غافلگیری در یک حمله چند جانبه است که شامل فرود کماندوهای اسرائیلی در شمال غزه و در امتداد ساحل می شود.

به گفته این منبع، جزئیات عملیاتی این حمله قبلاً توافق شده است.

روز چهارشنبه، وال استریت ژورنال گزارش داد که اسرائیل موافقت کرده است که حمله زمینی برنامه ریزی شده خود را به تاخیر بیاندازد تا به ایالات متحده زمان بیشتری برای استقرار سامانه های دفاع هوایی در منطقه بدهد.

نتانیاهو بعداً روز چهارشنبه گفت که اسرائیل در حال آماده شدن برای حمله زمینی است، اما زمان و جزئیات دیگری ارائه نکرد.

شایان ذکر است که با وجود گذشت نزدیک به 3 هفته از عملیات ناگهانی “طوفان الاقصی” توسط حماس، اسرائیل علاوه بر کشتار دسته جمعی غیرنظامیان فلسطینی در نوار غزه و بمباران و تخریب زیرساخت های این شهر این منطقه.

کارشناسان و ناظران نظامی نسبت به عواقب جدی حمله زمینی به غزه به اسرائیل هشدار داده اند و گفته اند که چریک های حماس که با جنگ شهری آشنا هستند می توانند در صورت حمله زمینی اسرائیل این منطقه را به کشتارگاه سربازان اسرائیلی تبدیل کنند.

تاکنون در دو حمله زمینی نیروهای اسرائیلی به غزه، نیروهای حماس با تلفات جدی سربازان، تانک ها و خودروهای اسرائیلی آنها را مجبور به عقب نشینی کرده اند.

Noe Gilbert

علاقه مندان به شبکه های اجتماعی. طرفدار الکل علاقه مند به فرهنگ پاپ مادام العمر. یک آدم فداکار قهوه

تماس با ما