پیام ایران به اسرائیل اگر حمله به غزه ادامه پیدا کند، ما مداخله خواهیم کرد

ایران از طریق سازمان ملل متحد به اسرائیل نسبت به حمله زمینی به غزه هشدار داده است

آفتاب نیوز :

پایگاه خبری اکسیوس در روز شنبه 14 اکتبر 2023 به وقت محلی و 22 اکتبر 2023 گزارش داد: دو منبع دیپلماتیک اعلام کردند که ایران روز شنبه پیامی غیرمستقیم به اسرائیل ارسال کرده و تاکید کرده است که نمی خواهد تنش ها را در جنگ با حماس افزایش دهد. و اسرائیل، اما در صورت ادامه عملیات اسرائیل در غزه، مجبور به مداخله خواهد شد.

این رسانه آمریکایی در ادامه مدعی شد: اگر ایران به طور مستقیم یا غیرمستقیم از جمله از طریق یک گروه حامی در سوریه یا حمایت از هرگونه تصمیم حزب‌الله برای پیوستن به جنگ، نبرد حماس و اسرائیل به جنگ منطقه‌ای تبدیل می‌شود.

وب سایت اکسیوس مدعی شد: پیام ایران به اسرائیل از طریق سازمان ملل متحد در شرایطی است که دولت بایدن در تلاش است تا از پیوستن ایران و حزب الله لبنان به جنگ جلوگیری کند. این هفته آمریکا گروهی از ناوهای هواپیمابر و جت های جنگنده را به منطقه اعزام کرد.

آکسیوس مدعی شد: به گفته این دو منبع دیپلماتیک، حسین امیرعبداللهیان روز شنبه در بیروت با ثور ونسلند، نماینده سازمان ملل در خاورمیانه دیدار کرد و ونسلند از امیرعبداللهیان خواست تا به منطقه کمک کند تا از تشدید درگیری بین غزه و اسرائیل جلوگیری کند. در خاورمیانه. وزیر امور خارجه ایران در پاسخ گفت که ایران نمی‌خواهد درگیری به یک جنگ منطقه‌ای تبدیل شود و می‌خواهد به آزادی غیرنظامیانی که توسط حماس در غزه گروگان گرفته شده‌اند کمک کند. اما امیرعبداللهیان تاکید کرد که ایران خطوط قرمز خاص خود را دارد.

این رسانه آمریکایی در ادامه ادعاهای خود افزود: به گفته این منابع، امیرعبداللهیان هشدار داد که در صورت ادامه عملیات نظامی اسرائیل – و به ویژه اگر اسرائیل به وعده خود مبنی بر حمله زمینی به غزه عمل کند، ایران باید پاسخ دهد.

آکسیوس در ادامه مدعی شد که پس از دیدار با امیر عبداللهیان، وانسلاند با تزوچی هانگبی مشاور امنیت ملی اسرائیل و دیگر مقامات تماس گرفته و پیام ایران را ابلاغ کرده است. دفتر وانسلند تایید کرد که او روز شنبه با امیرعبداللهی ملاقات کرد و گفت که آنها درباره “تلاش های دیپلماتیک برای آزادی گروگان ها، کاهش تنش ها و جلوگیری از گسترش درگیری به منطقه” گفتگو کردند.

سازمان ملل روز پنجشنبه اعلام کرد که ارتش اسرائیل به این سازمان اطلاع داده است که “تمامی ساکنان شمال غزه باید ظرف 24 ساعت آینده به سمت جنوب غزه حرکت کنند” اما سخنگوی نیروهای اشغالگر اسرائیل گفت که هرگونه حمله ممکن است ادامه داشته باشد. رعایت نشود».

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد روز جمعه گفت که وضعیت غزه پس از آن که اسرائیل به بیش از یک میلیون نفر از ساکنان شمال غزه دستور خروج به جنوب را داد، خطرناک شده است.

Fletcher Hobbs

نینجا آبجو عمومی. محقق اینترنت. معتاد وب هیپستر پسند. خواننده مغرور. زیاد می افتد

تماس با ما