چرا صنعت بیمه در فروش بیمه بدنه خودرو موفق نیست؟

تیتر 20 – اسماعیل فلاح در چابک آنلاین نوشت: ضریب نفوذ در صنعت بیمه بدنه خودرو از نظر ریاضی با حاصل تقسیم کل حق بیمه تولید در صنعت بیمه بدنه خودرو بر تولید ناخالص داخلی برابر است و مشخص است که اقدامی که بیمه صنعت می تواند ضریب ورود به حوزه بیمه وسایل نقلیه موتوری را افزایش دهد. این امر برای افزایش حجم کل بیمه تولیدی در حوزه بیمه بدنه خودرو است.

از آنجایی که بیمه خودرو یکی از بزرگ‌ترین بخش‌های بیمه بازرگانی در کشور است و علیرغم نیاز حیاتی و مبرم صاحبان خودرو به این پوشش، تقاضا برای این نوع بیمه متناسب با افزایش تعداد خودروها افزایش نیافته است. .

بنابراین شناخت عوامل موثر بر رشد فروش بیمه خودرو ضروری است، دست اندرکاران صنعت بیمه معتقدند که بیمه خودرو سرآغاز ارتباط بیمه گذاران و شرکت های بیمه است.

در صورتی که ارائه خدمات این بیمه باعث رضایت صاحبان بیمه خودرو شود این امر موجب توسعه و رونق بیمه در سایر حوزه ها خواهد شد.بیمه خودرو به دلایل مختلفی حائز اهمیت است.

اولاً به دلیل رشد جمعیت و ترافیک مداوم، تعداد وسایل نقلیه موجود افزایش یافته است، تصادفات برخورد این وسایل نقلیه ردیابی می شود.

ثالثاً خسارت مادی و جسمی به خود و اشخاص ثالث و هزینه های بالای تعمیر و نیز نرخ دیه که افراد متوسط ​​و پایین جامعه قابل پرداخت نیستند.

در چنین مواردی بیمه بهترین کمک به آسیب دیدگان تلقی می شود که هر چه شرکت های بیمه بتوانند رضایت بیمه گذاران را بیشتر کنند جذابیت این پوشش و تقاضا افزایش می یابد. مورد بررسی قرار گرفت.

فروش کم سال های متوالی بیمه بدنه به یکی از معضلات صنعت بیمه تبدیل شده است و با وجود حداکثر تخفیف در این صنعت (که بعضاً به 80 درصد هم می رسد); متأسفانه سهم این بخش از پرتفوی بخش بر اساس سالنامه آماری صنعت بیمه از سال 1394 تا 1393 به شرح زیر است و این سهم در سال 1395 با 8.9 درصد بیشترین میزان را دارد.

عوامل مختلفی از جمله اجباری نبودن صنعت، ناتوانی مالی مشتریان، عدم ارائه خدمات بهینه پس از حادثه و میزان فرانشیز مصرفی پس از حادثه می تواند از عوامل کاهش سهم این صنعت در بیمه باشد. سبد صنعت

بنابراین با توجه به سهم اندک بیمه بدنه در کل سبد، بررسی دلایل و عوامل پایین بودن حق بیمه تولید و در نتیجه ضریب نفوذ پایین بسیار حائز اهمیت است.

Kaia Lambert

گیمر. طرفدار رسانه های اجتماعی متخصص وب Wannabe. متعصب آبجو ارتباط دهنده. کارآفرین. گیک زامبی شیطانی. طرفدار پرشور تلویزیون عاشق بیکن غیرقابل درمان.

تماس با ما