گیاهی که ضدعفونی کننده قوی، ضد ویروسی و ضد قارچی است


آفتاب نیوز :

آویشن گیاهی است که دارای ترکیبات فعال ضد عفونی کننده، ضد ویروسی و ضد قارچی است. آویشن همچنین حاوی آنتی اکسیدان های قوی از جمله فلاونوئیدها است و به عنوان منبع غنی ویتامین C شناخته شده است. آویشن خشک نیز یک میان وعده سالم است که سرشار از کلسیم، منگنز و ویتامین K است. آویشن به خصوص نوع خشک آن سرشار از آهن است که در تشکیل گلبول های قرمز نقش دارد و ویتامین K نیز در انعقاد خون و استخوان سازی موثر است.

آویشن یک ضد التهاب قوی است

مهمترین اثر آویشن در بهبود سرماخوردگی، سرفه و آسم خاصیت خلط آور آن است. خواص تسکین دهنده این گیاه همچنین به تسکین سرفه و بهبود تب و سایر علائم سرماخوردگی کمک می کند. البته خواص آویشن به این موارد محدود نمی شود. آویشن دارای خواص ضد عفونی کننده، ادرارآور، ضد اسپاسم، ضد التهاب و التیام زخم است. مصرف آویشن همچنین به بهبود برخی از مشکلات گوارشی مانند نفخ و سوء هاضمه کمک می کند. حتی آویشن حاوی نوعی فلاونوئید است که ممکن است شروع اختلالات مغزی مانند آلزایمر را به تاخیر بیندازد.

چای آویشن

برای بهبود علائم سرماخوردگی نوشیدن دمنوش آویشن توصیه می شود که اگر با عسل و لیمو مخلوط شود موثرتر است. برای تهیه این چای باید 4 یا 5 شاخه آویشن را در آب جوش دم کنید. بعد از 10 دقیقه آن را صاف کرده و با مقداری عسل و آبلیمو مخلوط کنید. این چای را باید هر روز صبح و عصر به مدت 3 روز نوشید. حتی می توانید چند شاخه آویشن تازه یا خشک شده را در آب جوش بریزید و به جای خوردن از طریق دهان، بخار آن را استنشاق کنید.

از آویشن استفاده نکنید

مصرف آویشن منع خاصی ندارد، اما در افرادی که به گیاهان دارویی رزماری، مریم گلی، نعناع و اسطوخودوس حساسیت دارند، می تواند واکنش های آلرژیک ایجاد کند. همچنین در صورت مصرف داروهای ضد انعقاد، دمنوش آویشن توصیه نمی شود. البته مصرف مداوم آویشن برای زنان باردار، شیرده و مبتلایان به فشار خون مناسب نیست.

Claudia Larsen

پیشگام وب. خالق حرفه ای درونگرا. پزشک آبجو. شیطان متعصب تلویزیون.

تماس با ما