اسکارلت جوهانسون بازیگر زن به دلیل کار غیراخلاقی هوش مصنوعی شکایت کرد


آفتاب نیوز :

اسکارلت جوهانسون ستاره هالیوود قصد دارد از توسعه دهنده یک برنامه هوش مصنوعی به دلیل استفاده از نام و چهره خود در تبلیغات آنلاین شکایت کند.

تبلیغ مورد بحث از یک ویرایشگر تصویر به نام Lisa AI: Yearbook 90s & Avatar است که از صدای تولید شده توسط هوش مصنوعی جوهانسون استفاده می کند.

به گزارش ورایتی، در این تبلیغ 22 ثانیه ای، جوهانسون در پشت صحنه فیلم «بیوه سیاه» حضور دارد و از بینندگان می خواهد که او را دنبال کنند. اما پس از آن ما فقط صدای تولید شده توسط هوش مصنوعی را می شنویم که به نظر می رسد یک بازیگر زن درباره مدل می گوید: “این فقط به آواتارها محدود نمی شود. همچنین می توانید با متن های هوش مصنوعی و حتی ویدیوهای خود تصاویر ایجاد کنید. فکر می کنم که نباید آنها را از دست بدهید. “

البته در پایان این تبلیغ، Convert Software، توسعه دهنده برنامه هوش مصنوعی، از متنی استفاده کرده است که می گوید: «تصاویر توسط هوش مصنوعی Lisa AI ایجاد شده است و به بازیگر مربوط نمی شود.» اما جوهانسون نوشت نمایندگان اظهار داشتند که او هرگز سخنگوی نمایش نبوده و وکیل او، کوین یورن، به صورت قانونی با این وضعیت رسیدگی خواهد کرد.

یورن در بیانیه‌ای گفت: «ما این چیزها را ساده نمی‌گیریم. طبق روال معمول ما در این شرایط، این کار را با تمام امکانات قانونی که در اختیار داریم، پیگیری خواهیم کرد.»

همانطور که مدل‌های هوش مصنوعی برای کاربران آسان‌تر و ساده‌تر می‌شوند، احتمالاً در آینده شاهد موارد مشابه بیشتری خواهیم بود. در حال حاضر، موزیسین‌ها با مدل‌هایی دست و پنجه نرم می‌کنند که بتوانند صدای آن‌ها را تقلید کنند و اوایل امسال آهنگی با تقلید از صدای دو خواننده آمریکایی، دریک و The Weekend، در فضای مجازی منتشر شد.

منبع: دیجیاتو

Makayla Massey

کاشف برنده جایزه کل معتاد زامبی. متعصب فرهنگ پاپ بی عذرخواهی. تواهولیک.

تماس با ما