در یازدهمین روز از جنگ فلسطین، شورای امنیت با قطعنامه روسیه برای آتش بس در غزه مخالفت کرد.

کامیون های کمک های بشردوستانه نزدیک گذرگاه رفح رسیده اند

آفتاب نیوز :

از سوی دیگر سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی صبح سه شنبه اعلام کرد که حدود 500 هزار نفر پس از حمله حماس از خانه های خود آواره شده اند.

همچنین همزمان با حملات شدید به غزه، ارتش رژیم صهیونیستی از بمباران مواضع حزب الله در جنوب لبنان در واکنش به حملات اخیر این گروه مورد حمایت ایران خبر داد.

در همین حال، تلاش های دیپلماتیک برای متقاعد کردن تل آویو برای موافقت با بازگشایی مسیر کمک های بشردوستانه به غزه از طریق گذرگاه رفح ادامه دارد.

آخرین اخبار و گزارش های مربوط به جنگ حماس و اسرائیل و تحولات پیرامون آن را در روز سه شنبه 26 مهرماه در این صفحه دنبال کنید.

ارتش اسرائیل: 4 مهاجم را هنگام تلاش برای ورود از خاک لبنان کشتیم

ارتش رژیم صهیونیستی روز سه‌شنبه اعلام کرد که چهار مهاجم را که می‌خواستند از طریق مرز شمالی با لبنان وارد خاک این کشور شوند، کشته است.

این در حالی است که پیشتر تل آویو از بمباران مواضع «تروریست ها» در جنوب لبنان در پی تشدید تنش ها بین اسرائیل و حزب الله خبر داده بود.

در بیانیه کوتاه ارتش رژیم صهیونیستی آمده است: یک گروه تروریستی کوچک که قصد داشت از حصار امنیتی لبنان وارد شده و بمب گذاری کند، شناسایی و متوقف شد.

کامیون های کمک های بشردوستانه نزدیک گذرگاه رفح رسیده اند

کاروان های حامل کمک های بشردوستانه برای مردم غزه که پیش از این در عریش، مرکز استان سینا مصر مستقر بودند، به سمت گذرگاه رفح حرکت کردند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، کمک های بشردوستانه در حالی نزدیک مرز مصر و غزه رسیده است که تلاش های بین المللی برای توافق برای ارسال این کمک ها از طریق گذرگاه رفح تشدید شده است.

یک مقام غیر دولتی مصری می گوید که کاروان ها در مسیر خود به رفح به ایستگاه آخر رسیده اند و منتظر مرحله بعدی هستند.

در نتیجه حملات حماس، حدود نیم میلیون اسرائیلی در اسرائیل آواره شده اند

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که در پی حمله غافلگیرانه حماس، حدود 500 هزار نفر از خانه های خود آواره شده اند.

سخنگوی ارتش اسرائیل روز سه شنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: حدود نیم میلیون اسرائیلی در داخل کشور آواره شده اند.

وی افزود: کل جنوب اسرائیل، تمام مناطق نزدیک نوار غزه را طبق دستور دولت (..) تخلیه کردیم در شمال هم همین کار را کردیم و بیست منطقه نزدیک مرز تخلیه شد.

سخنگوی ارتش اسرائیل بعدا توضیح داد: “آوارگان به بستگان خود که در مناطق امن تری در مرکز زندگی می کنند پناه برده اند؛ این جابجایی در اسرائیل قابل توجه است و به ندرت درباره آن صحبت می شود.”

جو بایدن به اسرائیل و اردن می رود

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه از اسرائیل بازدید خواهد کرد و سپس برای دیدار با دیگر رهبران منطقه به اردن سفر خواهد کرد.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، با اعلام این خبر، سفر آقای بایدن به اسرائیل را نشانه همبستگی با اسرائیل پس از حمله مرگبار و غافلگیرکننده حماس در 16 مرداد دانست.

وی تصریح کرد: رئیس جمهور آمریکا در این سفر بر همبستگی آمریکا با اسرائیل و تعهد بی حد و حصر ما به امنیت این کشور تاکید خواهد کرد.

وزیر خارجه آمریکا همچنین اعلام کرد که کشورش با اسرائیل در پروژه اجازه ورود کمک های بشردوستانه بین المللی به نوار غزه همکاری می کند.

از سوی دیگر، به گفته سخنگوی کاخ سفید، جو بایدن پس از سفر به اسرائیل به امان خواهد رفت تا با ملک عبدالله دوم، پادشاه این کشور و همچنین با عبدالفتاح، رئیس جمهور این کشور دیدار کند. سیسی مصر و محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین. بحث در مورد تحولات اخیر

شورای امنیت قطعنامه پیشنهادی روسیه را رد کرد

شورای امنیت سازمان ملل متحد شامگاه دوشنبه قطعنامه پیشنهادی روسیه درباره برقراری «آتش‌بس موقت» بین اسرائیل و حماس به منظور اجازه ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه را رد کرد.

در همین راستا، اعضای شورای امنیت عصر روز سه شنبه بار دیگر برای تصمیم گیری درباره قطعنامه دوم پیشنهادی برزیل تشکیل جلسه خواهند داد.

پنج کشور عضو شورا از جمله روسیه و چین به پیش نویس قطعنامه روسیه رای مثبت دادند. این در حالی است که چهار کشور آمریکا، انگلیس، فرانسه و ژاپن مخالف و شش کشور از جمله برزیل نیز رای ممتنع دادند.

برای تایید قطعنامه در شورای امنیت، در صورت وجود احتمال وتوی یکی از پنج عضو دائمی شورا، یعنی آمریکا، حداقل 9 عضو از 15 عضو این شورا باید تایید کنند. ، انگلستان، فرانسه، روسیه و چین نیز در نظر گرفته شده است

بریتانیا و سایر اعضای دائم شورا به همراه کشورهایی که به قطعنامه پیشنهادی روسیه رای منفی دادند، خودداری از محکومیت حملات «تروریستی» حماس در متن را مهمترین دلیل مخالفت خود عنوان کردند.

Roy Christensen

متخصص اینترنت دانشجو. نینجا فرهنگ پاپ. علاقه مندان پرشور توییتر.

تماس با ما