ما به دنبال یک کار جدی و موثر در حوزه کودک هستیم

الهام بهروزی

هفته ملی کودک فرصتی برای شناخت هویت و ریشه های فرهنگی کودکان است. از این رو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این هفته به عنوان متولی حوزه کودک با نگاهی خاص و طراحی جامع، برنامه های بسیاری ویژه کودکان را طراحی و اجرا می کند که همراه با تزریق امید و انرژی، آنها را به فرهنگ و تاریخ و باورها مجهز کنید.ریشه های این سرزمین به هم پیوند خورده است. در همین راستا امسال نیز در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منطقه بوشهر مانند سال های گذشته برنامه های مختلفی طراحی شده است که در هفته ملی کودک که از روز گذشته (شنبه 24 مهرماه) آغاز شده است، اجرا می شود. و تا 22 مهرماه ادامه خواهد داشت. ظرف یک هفته اجرا می شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منطقه بوشهر روز گذشته در نشست خبری هفته کودک در این خصوص گفت: هفته ملی کودک و روز جهانی حمایت از کودک برای همه جوامع مهم است. زیرا همه می دانیم که اگر جامعه توسعه پیدا کند، از همین ناحیه کودک سرچشمه می گیرد. آنچه کودک در کودکی می آموزد مانند نشانه ای است که در سنگ حک شده و باقی می ماند، این آموزه ها نیز در ذهن کودک جا افتاده و باقی می ماند.

سامیه رسولی با بیان اینکه قطعا امروز نتیجه آموخته های بچه ها را خواهیم دید، افزود: بنابراین در این زمینه کار جدی انجام می دهیم. در اینجا باید یادآور شوم که کانون پرورش فکری تنها متولی حوزه کودک نیست. بلکه همه نهادهای دولتی در این زمینه نقش دارند تا با همکاری و همبستگی این نهادها بتوانیم فرزندانی مسئولیت پذیر و آینده نگر تربیت کنیم و جامعه ای هدفمند و پیشرفته داشته باشیم.

رسولی با تاکید بر اینکه کتاب محور فعالیت های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است، تصریح کرد: از این رو در هفته ملی کودک توجه ویژه ای به فعالیت های کتابخانه ای داریم و در این راستا طرح «هر کلاس یک کتاب» با مشارکت این هفته آموزش و پرورش منطقه به طور همزمان در مدارس بوشهر اکران می شود.

وی در جریان ارائه این طرح گفت: در این طرح مربیان کانون های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منطقه به مدارس رفته و یکی از کتاب های منتشر شده توسط کانون پرورش فکری را ارائه می کنند. در تاجیکستان کلاس های درس در یک زمان خاص در این طرح دانش آموزان کتاب را مطالعه و جمع بندی می کنند و بازی هایی بر اساس کتاب ها برای دانش آموزان طراحی و اجرا می شود. این طرح کودکان و دانش آموزان را با کتاب آشنا می کند.

رسولی همزمان با هفته ملی کودک، مسابقه کتابخوانی مجازی را از دیگر برنامه های کتاب بر اساس یکی از کتاب های انتشارات کانون پرورش فکری کودکان معرفی کرد و گفت: در این طرح با استفاده از فضای مجازی کودکان به سمت کتابخوانی پیش می رویم. .

به گفته وی، فایل پی‌دی‌اف کتاب منتخب مسابقه در اختیار دانش‌آموزان و کودکان قرار می‌گیرد که پس از مطالعه به سایت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مراجعه کرده و به سوالات پیشنهادی متخصصان پاسخ می‌دهند. کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان درباره کتاب ارائه شده است. برندگان نهایی از بین افرادی که به 10 سوال پاسخ صحیح داده اند، انتخاب و اعلام خواهند شد.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منطقه بوشهر تاکید کرد: کانون پرورش فکری نهادی فعال و فعال است که در طول سال برنامه های مختلفی را برای کودکان و نوجوانان اجرا می کند. بنابراین کاربردهای این دستگاه تنها محدود به موقعیت های خاص نیست، بلکه معمولاً برنامه های خاصی را در شرایط خاص اجرا و اجرا می کند.

رسولی یادآور شد: در اولین روز از هفته جاری که با عنوان “کودک، آرامش، امنیت و محیط زیست” نامگذاری شد، با حضور استاندار، رئیس آموزش و پرورش استان بوشهر شاهد نواخته شدن زنگ کودکی در مدارس بوشهر بودیم. و اداره منطقه ای حفاظت از محیط زیست. همچنین در این روز باشگاه های فرهنگی، هنری، ادبی، علمی و علمی-پژوهشی به صورت ویژه در 23 مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منطقه بوشهر آغاز به کار کرد که تا پایان هفته جاری ادامه دارد.

وی افزود: کمپین «من قصص، من قصص» که زمینه ساز اجرای بیست و پنجمین جشنواره قصه گویی در منطقه و ترویج آن است از امروز آغاز شد. دانش آموزان، کودکان، مادران و پدران، پدربزرگ ها و مادربزرگ ها، معلمان و داستان نویسان می توانند در این نظرسنجی شرکت کنند و داستان های محلی و ملی را تعریف کنند. این نظرسنجی به مدت یک هفته انجام می شود.

رسولی نبرد شادی کودک را از دیگر برنامه هایی دانست که همزمان با هفته کودک هفت روز صبح و بعدازظهر در سینما کانون برگزار می شود و در این خصوص گفت: این ویژه برنامه همراه با برنامه های متنوعی از جمله نقاشی چهره کودکان، تئاتر عروسکی، بازی و سرگرمی، ورزش های محلی و … به نمایش در می آید.

وی با اشاره به شانزدهمین روز از روز جهانی کودک تاکید کرد: در این روز ویژه برنامه ای با مشارکت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بوشهر برای کودکان بوشهری حاشیه خلیج فارس داریم. ، در میدان پیروزی، جایی که بالن ها در حال پرواز هستند. . همچنین در قسمت جانبی این برنامه فعالیت هایی مانند چهره پردازی کودکان، نقاشی، بازی و سرگرمی و … برگزار می شود. ضمناً این روز در تمامی مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری منطقه با پرواز بالن و ساخت مجسمه های شنی تجلیل می شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منطقه بوشهر از اجرای طرح «اوج امید» همزمان با هفته ملی کودکان روستایی خبر داد و افزود: همانطور که به کودکان شهری علاقه مند هستیم. از کودکان روستایی نیز غافل نبوده ایم و در قالب این طرح، در این هفته به طور همزمان برنامه های متنوع فرهنگی و هنری را برای کودکان روستاهای تنگستان، دشتستان و جزیره شیف اجرا خواهیم کرد.

رسولی با اشاره به شعار هفته کودک امسال گفت: «کودک بهتر، زندگی بهتر» شعاری است که کنوانسیون جهانی کودک برای این هفته انتخاب و تصویب کرده است و تلاش می کنیم بر اساس این شعار برنامه های موثر و امیدبخشی را اجرا کنیم. بیایید این هفته برای کودکان درخواست کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در این هفته از کودکان بستری نیز عیادت خواهیم کرد و سعی می کنیم با اجرای برنامه هایی مانند نمایش عروسکی و شعرخوانی فضای شادی را برای آنها ایجاد کنیم.

دبیر هفته کودک بوشهر تصریح کرد: برنامه های «روز آبی مبارک» با مشارکت شهرداری بوشهر از دیگر برنامه های به مناسبت هفته ملی کودک دومین دوره آن در روز چهارشنبه با حضور مادران و دختران بوشهری به ویژه اهالی است. منطقه بوشهر 2، حاشیه بناون. . در این برنامه فعالیت های فرهنگی مختلف از جمله نقاشی، بازی، نمایش فیلم و … انجام می شود.

به گفته رسولی، برگزاری مادر و فرزند، مادر و دختر، پدر و پسر، کانون والدین و مراقبت از دختران از دیگر برنامه هایی است که در هفته ملی کودک با حضور بانوان و مطالعات و پژوهش ها در بوشهر برگزار می شود. استان با حضور اساتید برجسته مقرر شد در قالب این باشگاه ها مجموعه ای از چارچوب های آموزشی متناسب با سبک زندگی ایرانی-اسلامی به حاضرین در این باشگاه آموزش داده شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان طرح «نوازش نیاز» را از دیگر برنامه هایی دانست که همزمان با هفته کودک در استان بوشهر اجرا می شود و گفت: در این طرح هدایایی اهدا می شود. به کودکان نیازمندی که در خانواده های فقیر زندگی می کنند. این طرح امسال در استان بوشهر اجرا می شود.

وی تعداد اعضای ثبت نام شده در کانون های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منطقه را بیش از شش هزار نفر معرفی کرد و گفت: کانون منطقه نیز بیش از شش هزار عضو سیار و ثبت نام نشده دارد که استفاده می کنند. خدمات مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری مورد استفاده کودکان و نوجوانان. در حال حاضر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منطقه بوشهر دارای 23 مرکز است و به زودی بیست و چهارمین مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری منطقه در محلات جنوبی بوشهر آغاز به کار می کند.

رسولی در خصوص وضعیت اعتباری این موسسه در سال جاری گفت: خوشبختانه در سال گذشته و امسال از نظر وام این دولت توجه ویژه ای به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان داشت و سال گذشته وام تخصیص یافت. از سوی ما برای امسال مبلغ سه میلیارد و 400 میلیون تومان و هفت میلیارد تومان مصوب شده است که در صورت تخصیص 100 درصدی این وام، بسیاری از مشکلاتی که در حوزه فناوری با آن مواجه بودیم حل خواهیم کرد.

وی در پایان تاکید کرد: برای انتخاب شهر مورد علاقه بوشهر برنامه های متعددی داریم که با همکاری شهرداری بوشهر در نیمه دوم سال اجرایی می شود. با اجرای این طرح ها اتفاقات خوبی برای کودکان در شهر رقم می خورد.

یادآور می شویم هفته ملی کودک از 25 تا 22 مهر ماه 1402 با اجرای بیش از 70 برنامه فرهنگی هنری در منطقه بوشهر همزمان با همت کانون پرورش فکری سراسر کشور برگزار می شود. کودکان و نوجوانان منطقه بوشهر.

Felipe Holmes

گیک تلویزیون متخصص رسانه های اجتماعی ایجاد کننده. نویسنده پرشور. نینجا سفر افراطی. کل کارآفرین معتاد به اینترنت

تماس با ما