موتور برق دیزلی چیست؟ بررسی ساختار، قطعات و کاربرد

تولید یا مصرف الکتریسیته، وجود جریان در سیم پیچ و نیروی محرکه آن‌ها عوامل مهمی برای تعیین تفاوت بین موتور و ژنراتور هستند که در فروش دیزل ژنراتور و موتور برق نیز موثر است. هم موتور برق و هم دیزل ژنراتور در اصل خود از قانون فلمینگ پیروی می‌کنند. در واقع موتور برق، بخشی از دیزل ژنراتور است که وظیفه تولید الکتریسیته را برعهده دارد.

برای دفعات بعدی و گذشت یک ماه هر 100 ساعت یا هر 6 ماه یک بار روغن را تعویض بفرمائید. هنگامی که موتور برق نو ؛ برای اولین بار به مدت 1 ساعت کار کرد ؛ با استفاده از پیچ تخلیه روغن، روغن موتور برق را تخلیه نمایید  و  سپس مخزن روغن را به مقدار مناسب پر کنید. یکی از تفاوت های اساسی موتور برق اینورتر با مدل معمولی، نوع جریان آنها است. در مدل های اینورتری، ابتدا جریان مستقیم DC تولید شده و سپس تبدیل به جریان AC می شود.

خرید موتوربرق خانگی گازسوز کمی گران‌تر از دیگر مدل‌ها است، اما امنیت و آرامش بیشتری را برایتان فراهم می‌کند.

البته قیمت موتور برق همان موتور ژنراتور است که اصطلاحا در بازار به ژنراتورهای کوچک هواخنک و پرتابل اطلاق می گردد. راهنمای انتخاب ژنراتور مناسب به شما کمک می‌کند تا بر اساس نیازی که دارید، بهترین مدل را خریداری کنید. چگونگی و نحوه انتخاب موتوربرق از جانب شما، تأثیر مستقیمی بر قیمت آن خواهد داشت. هدف نهایی این است که ژنراتوری بخرید که خیلی فراتر از نیازهای شما نباشد؛ از طرفی بتواند برق دستگاه‌های موردنظر شما را برای مدت‌زمان لازم تأمین کند.

مجموعه «آبیاران» وارد کننده و نمایندگی رسمی فروش موتور برق با بهترین و مناسب ترین قیمت فراهم کننده بهترین شرایط خرید موتوربرق برای شما در سطح کشور است. در این بخش بهترین مدل های موتور برق‌ خانگی و کوچک در انواع بنزینی، دیزلی، گازی و دو گانه سوز با توان خروجی متنوع به‌صورت تکفاز و سه فاز به همراه مشخصات فنی هر کدام برای شما ارائه می‌شود.

اما تعدادی از مشتریان، به دلیل استفاده از موتور در مکان هایی که دسترسی به جریان برق وجود ندارد، معمولا ساعات کار زیادی برای آن در نظر می گیرند.

نحوه کار این ژنراتور به این صورت است که مخلوط هوا و سوخت آن‌قدر فشرده می‌شود که دمای مخلوط بالا می‌رود. عمل احتراق نیز موجب عقب رفتن پیستون و تولید نیرو برای به کار افتادن موتوربرق می‌شود. درحقیقت، دیزل ژنراتور انرژی مکانیکی را به نیروی الکتریکی تبدیل می‌کند. موتور برق بنزینی کنزاکس مدل KPG یکی از متداول ترین پیشنهادات اکثر فروشندگان است.

دیزل ژنراتورها و موتور برق های بنزینی تولید گاز و صدای بالاتری دارند. در حالی که موتور برق گازی تولید صدای و آلودگی زیست محیطی کمتری دارد.

  • موتور برق یا ژنراتور برق وسیله ای است که با استفاده از انرژی مکانیکی ناشی از سوخت، انرژی الکتریکی تولید می نماید.
  • برای تعیین قدرت موتور برق بنزینی مورد نیاز، باید مصارف برق مورد استفاده را بررسی کنید و به توان مورد نیاز برای اجرای این مصارف توجه کنید.
  • پس از گذشت حدود ۱۰ ثانیه به صورت اتوماتیک موتور برق روشن شده و جریان الکتریسیته را وارد مدار می کند.
  • فشار جریان برق ارائه شده توسط موتور برق با تغییر میزان سوخت موتور دچار نوسان می‌شود، اما وسایل الکتریکی پیشرفته به جریان برق یکنواخت نیاز دارند، در‌غیر این‌صورت آسیب می‌بینند.
  • علاوه بر این، ابزار فوق برای تبدیل جریان مستقیم به جریان متناوب یا بالعکس در دینام تولید برق نیز به کار می رود.

بعضی از موتور برق ها کاور صداگیر دارند که سبب می شود صدای دستگاه کم شود و هنگام کار مزاحمت ایجاد نکند.

مهمترین کارکرد موتور برق تامین انرژی الکتریکی در مواقع بحرانی و قطعی شبکه برق اصلی است. استفاده از آن زمانی اهمیت خود را بیشتر نشان می‌دهد که قطع برق باعث ایجاد خسارات سنگین جانی و مالی شود. به طور مثال در بیمارستان‌ها، محیط‌های صنعتی و خط تولیدهای پیشرفته، معادن و غیره، قطع ناگهانی برق می‌تواند باعث خسارت‌های هنگفت مالی و جانی شود. بنابراین هزینه سرمایه گذاری بر روی آن بسیار کمتر از خسارت‌هایی است که در مواقع بحرانی ممکن است به وجود بیاید.

تمامی تجهیزاتی که به صورت جریان مستقیم (DC) و متناوب (AC) در موتور برق مورد استفاده قرار می گیرند و همچنین هریک از ورودی ها و خروجی های دستگاه که در تأمین برق مورد نیاز دخیل هستند، توسط پنل الکتریکی کنترل می گردند. با توجه به توضیحات بالا و انواع مختلف موتور برق، خرید ژنراتور برق معمولا با پیچیدگی‌هایی همراه است.

این موتورها می‌توانند مدت زمان بیشتری را بدون داغ شدن کار کنند.

امروز از موتور برق برای مراکز مختلفی چون بیمارستان‌ها، بانک‌ها، مراکز مهم امنیتی، مراکز داده و سرورها و حتی در کشاورزی و باغبانی برای تامین برق انواع پمپ های آب و کف کش ها استفاده می شود.

با توجه به ماهیتی که این دستگاه‌ها دارند، در اکثر موارد ابعاد کوچک‌تری به نسبت دیگر موتور برق‌های موجود در بازار دارند. در حالت کلی منبع ذخیره موتور برق گازوئیلی کوچک‌تر از موتور برق بنزینی است و در موتور برق گازی مخزن سوخت وجود ندارد. حجم مخزن در مدل‌های گازوئیلی و بنزینی باید به اندازه ای باشد که بتواند حداقل به میزان ۱۰ ساعت کارکرد دستگاه با ۵۰ درصد توان نامی سوخت ذخیره کرده و ظرفیت روشن نگه داشتن دستگاه را داشته باشد. موتور برق چیست و چه انواعی دارد؟ اگر این سوال شما نیز هست، با ما همراه باشید.

خرید موتور برق بی صدا خانگی

این موتور برق به دلیل نوع سوخت، کم‌مصرف است و باعث کاهش آلودگی هوا می‌شود. موتور برق دستگاهی است که با مصرف سوخت (بنزین، گاز یا گازوئیل) برق تولید می‌کند. به عبارت بهتر، موتور برق با مصرف سوخت یک موتور را به حرکت در می‌آورد و آن موتور ژنراتور را می‌چرخاند و ژنراتور برق تولید می‌کند. با دو برابر در نظر گرفتن توان الکتروموتورها می‌توانیم دورنمای مناسبی از شرایط توان مصرفی آنها حین راه اندازی داشته ‌باشیم.

کارخانه‌های زیادی بسته به نیاز کاربران به
تولید انواع مختلف موتور برق پرداخته‌اند که در ادامه تعدادی از برندهای موجود در
بازار ایران معرفی شده است. در واقع از موتور برق نفتی در مواقعی استفاده می ‌شود که افراد نیاز به برق اضطراری دارند. به عنوان مثال از این موتور برق می ‌توان برای یک خانه کوچک جهت نصب یخچال و دیگر وسایل برقی استفاده کرد.

میزان مصرف سوخت موتور برق‌ دیزلی در مقایسه با موتور برق بنزینی، بسیار کمتر است. به طور کلی، بدون درنظرگرفتن قیمت موتوربرق، هزینه تمام شده تولید برق، با توجه به مصرف سوخت کمتر و طول عمر بیشتر در موتوربرق دیزلی، بسیار کمتر از سایر انواع موتوربرق‌ است. موتور برق میتواند با سوخت های مختلفی به تولید برق بپردازد و لازم است این دستگاه را با توجه به میزان انرژی مورد نیاز یا محیطی که این وسیله الکترونیکی مصرفی قرار است برق آنرا تامین کند تهیه کنید.

موتور برق

موتور گازسوز نسبت به موتورهای بنزینی و دیزلی دارای تنوع مدل کمتری می باشد.

موتور برق استریم 3کیلو وات

موتوربرق با توان زیر 3 کیلووات گزینه ای کاربردی برای مصارف خانگی است.

این امر باعث از بین رفتن رطوبت در داخل موتور و حفظ شرایط مناسب برای کارکرد دستگاه خواهد شد.

نمی توان تفاوت قیمت موتوربرق در بانه را با موتورهای خریداری شده از سایر شهرستان ها کتمان کرد. بسیاری از فروشندگان شهرستانی در واقع خود واسطه اند و موتورهای برق را از شهرستان بانه تأمین می کنند.

باید طبق ظرفیت دستگاه از دستگاه کار بکشید در غیر اینصورت موجب خرابی زودرسی دستگاه می‌شود و حتی عمر دستگاه را کاهش می‌دهد. محل اتصال هر واحد اجرایی دستگاه را قبل از روشن کردن از دستگاه خارج کنید تا موجب پیشگیری از خطرات احتمالی شود.

سیم پیچی تمام مس، قطعات اورجینال موتوربرق 9000 لوتین بر کیفیت آن افزوده است. قیمت موتور برق لوتیان، با توجه به کارایی و طول عمر آن، قیمت معقولی می باشد. در خرید موتور برق گازی، به مواردی مانند نوع سوخت، قدرت موتور، کیفیت و عمر مفید، انرژی مصرفی، ویژگی‌های دیگر و اعتبار برند  باید توجه کنید. انتخاب موتور برق گازی مناسب به شما کمک خواهد کرد تا نیازهای برقی خود را به بهترین شکل ممکن تامین کنید و در عین حال از امکانات و کارایی مطلوب آن بهره‌برداری کنید.

اگر هم مصرف کننده تک فاز و هم مصرف کننده سه فاز داریم می توانید موتور برق سه فاز خریداری کرده و مصرف کننده های تک فاز را به صورت مساوی و متعادل بین سه فاز تقسیم نمایید. موتور برق های صنعتی، نقش پر رنگی را در صنایع مختلف ایفا می کنند و در کارخانه های خارج از شهر که دسترسی به برق کمتر است و همچنین در نیروگاه ها مورد استفاده قرار می گیرند.

موتور برق

در یک دسته‌بندی کلی انواع موتور برق را براساس نوع سوخت مصرفی در ۳ گروه دسته‌بندی می‌کنند. بعد از رعایت نکاتی که در آموزش راه اندازی موتور برق بنزینی مرور کردیم، حالا نوبت به روشن کردن دستگاه است.

این نوع موتو برق با وزن سبک ۲۲ کیلوگرم از نوع موتور برق‌های کیفی و قابل حمل می‌باشد که طراحی جالبی شبیه به روغن موتور دارد.

غیر از این دو موتور، پیشنهادات دیگری نیز وجود دارد که می توانند رضایت مشتری را در عمل به دست آورند. اما دو پیشنهاد فوق با توجه به تعداد مشتریان و طرفداران در بازار معرفی شده اند.

و زمانی که اطمینان پیدا کردید که موتور خاموش شده است و دستگاه سرد شده که معمولاً کمتر از ۲ دقیقه زمان می‌برد در آن بنزین بریزید. گازهای خروجی از موتور دستگاه از مواد شیمیایی تشکیل شده است که موجب سرطان و نواقص تولد و دیگر ضررها می‌شود.

در دیزل ژنراتور ها مانند دیزل ژنراتوز کامینز از سوخت گازوئیل استفاده می شود. هوا و گازوئیل، آنقدر فشرده می شوند که دمای این دو افزایش می یابد و این افزایش دما خود باعث احتراق می شود که باعث جمع شدن پیستون و ایجاد نیرویی می شود که از طریق شفت وارد ژنراتور می شود. تفاوت موتور برق و دیزل ژنراتور را می‌توان بر اساس ویژگی‌های مختلفی مانند اصل کار یا عملکرد این ابزارها بیان کرد.

به این ترتیب می توان از آن برای مکان هایی که دسترسی به برق شهری وجود ندارد و یا در زمان های قطعی برق و بروز حوادثی چون زلزله، سیل و طوفان از آن استفاده کرد. از سوی دیگر در برخی کارگاه های صنعتی، برخی موتورها باید در بخار و گرد غلیظ کار کنند.

کاربرد دیزل‌ژنراتورها در مواقعی است که برق شهری قطع می‌شود و به منبع تغذیه اضطراری است. همچنین برای کاربردهای دیگری مانند ژنراتور ثانویه جهت تأمین برق بار اضافی شبکه و ارسال برق به شبکه برق‌رسانی استفاده می‌شوند.

روشن کردن دستگاهی که دارای استارت الکتریکی است بسیار ساده تر است. سیستم شروع این موتوربرق ها به صورت دستی و با هندل انجام می شود.

دسته اول موتور برق در توان های پایین ، وزن کم ، بدون صدا و قابلیت حمل آسان که از تکنولوژی اینورتر در تولید برق استفاده می کنند که به آنها موتور برق کیفی یا به اصطلاح موتور برق مسافرتی یا ساکی می گویند. موتور برق های دسته دوم  که صدای بیشتری تولید می کنند و دارای توان بالاتری می باشند همچنین وزن بالاتری  داشته و اکثرا از چرخ برای حمل این موتور ژنراتور ها استفاده می شود ، که آنها را با نام ژنراتور برق می شناسیم.

روشن شدن موتور برق های استارتی با استفاده از استارت و باطری انجام می شود. اما با پیشرفت تکنولوژی و افزایش وابستگی انسانها به لوازم و تجهیزات برقی، پای استفاده از موتور برق حتی به درون منازل نیز باز شده است.

به همین خاطر در این مقاله آموزش راه اندازی موتور برق بنزینی را مرور می‌کنیم.

پس از گذشت حدود ۱۰ ثانیه به صورت خودکار موتور برق روشن شده و جریان الکتریسیته را وارد مدار می‌کند. این مکانیزم در ساختمان‌ها و مکان‌هایی که نیاز به وصل سریع برق اضطراری دارند مورد استفاده قرار می‌گیرد مانند بیمارستان ها و مراکز پزشکی، فروشگاه‌ها، سالن‌های ورزشی و مراکز صنعتی و غیره. موتور برق ها از نظر سوخت مصرفی به سه دسته تقسیم می‌شوند که هر کدام را به طور جداگانه مورد بررسی قرار می‌دهیم.

موتور برق

موتور برق های هیوندای از کیفیت و قابلیت های جانبی خوبی برخوردار بوده و از جمله ژنراتورهای خوش ساخت بازار است. الکترموتورها برای شروع به کار و استارت به توان مضاعفی نیاز دارند.

اما اگر دستگاهی که انتخاب می کنید دارای استارت الکتریکی است ، روشن کردن آن کاملاً ساده است و فقط با یک فشار یک دکمه می توانید از ارزان ترین موتور برق ارزان قیمت استفاده کنید.

برای این منظور قطعه ای به نام هندل طراحی شده که در واقع یک طناب است که با حرکت دست به چرخش در آمده و سوخت را به درون موتور وارد می کند.

در انتخاب موتور برق مسافرتی باید به وزن، اندازه کوچک، قابلیت حمل و نقل آسان و عمر باتری یا مصرف سوخت آن توجه کرد. همچنین، قابلیت‌هایی مانند سایلنت بودن و داشتن پورت‌های مختلف برای اتصال به دستگاه‌های مختلف نیز در موتور برق های مسافرتی مورد توجه قرار می‌ گیرند. موتور برق لانسین اینورتر GR2300is، موتور برق بی صدا بنزینی است با حداکثر توان خروجی 2.3 کیلووات و 1.8 کیلووات توان دائم. موتور برق GR2300is لانسین، با وزن 16.5 کیلوگرم، سبک ترین موتور برق اینورتر می باشد.

آهنگ جدید

Noe Gilbert

علاقه مندان به شبکه های اجتماعی. طرفدار الکل علاقه مند به فرهنگ پاپ مادام العمر. یک آدم فداکار قهوه

تماس با ما