پیش بینی افزایش تقاضا برای نفت

تیتر 20- قیمت نفت برنت 50 سنت معادل 0.6 درصد افزایش یافت و به 86 دلار و 50 سنت در هر بشکه رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدیت (WTI) 64 سنت معادل 0.8 درصد افزایش یافت و به 83 دلار و 55 سنت در هر بشکه رسید.

از ابتدای هفته جاری، نفت برنت 2.3 درصد و شاخص نفت آمریکا 0.9 درصد افزایش داشته است. هر دو شاخص در روز دوشنبه هفته جاری تحت تاثیر اختلال احتمالی در صادرات نفت خاورمیانه به دلیل درگیری میان مبارزان فلسطینی و رژیم صهیونیستی افزایش چشمگیری داشتند. اما در روزهای بعد از افزایش قیمت ها خودداری کردند.

با این حال، ایالات متحده روز پنجشنبه اولین تحریم ها را علیه مالکان نفتکش های روسی که با قیمت های بالاتر از مکانیسم قیمت نهایی G7 به فروش می رسید، اعمال کرد. روسیه دومین تولیدکننده بزرگ نفت و بزرگترین صادرکننده نفت در جهان است و تشدید تنش ها در ایالات متحده می تواند صادرات این کشور را محدودتر کند.

همچنین روز پنجشنبه، اوپک پیش بینی تقاضای جهانی نفت را بدون تغییر نگه داشت، به ثبات اقتصاد جهانی در سال جاری اشاره کرد و رشد بیشتر تقاضای نفت چین را پیش بینی کرد.

به گزارش رویترز، دانیل هاینس، استراتژیست گروه ANZ در یادداشتی نوشت: «طرف عرضه همچنان یک نگرانی برای بازار نفت است و قیمت ها در اوایل معاملات روز جمعه تحت فشار اعمال شدیدتر تحریم های آمریکا افزایش یافت. همچنین پیش بینی اوپک مبنی بر کاهش سه میلیون بشکه ای ذخایر نفت در سه ماهه چهارم سال 2023 از قیمت ها حمایت کرد.

Marisol Snow

خیلی پایین میاد کارآفرین حرفه ای. پیشگام بیکن. ادم شبکه های اجتماعی متعصب موسیقی هاردکور. پزشک اینترنت.

تماس با ما